شهید مهران (مجتبی) انصاری دوگاهه

شهید مهران (مجتبی) انصاری دوگاهه

گوشه ای زندگی شهید شهید مهران انصاری
شهید مهران (مجتبی) انصاری دوگاهه

شهید مهران (مجتبی) انصاری دوگاهه

گوشه ای زندگی شهید شهید مهران انصاری

مختصری از زندگینامه


نام شهید : مهران (مجتبی)
 
نام خانوادگی :  انصاری دوگاهه
تاریخ تولد :  8/مرداد/1344- روز جمعه ساعت 3:20 صبح - مصادف با تولد امام حسن عسکری (ع) 
محل تولد :  رودبار
تاریخ شهادت : 25 اردیبهشت 1365- مصادف با 23 رمضان المبارک - ساعت 3:20
محل شهادت :  حاج عمران
شهادت در عملیات :  پاتک کربلای 2
وضعیت تاهل :  مجرد
تعداد فرزند :  
آخرین مسئولیت : واحد اطلاعات ـ عملیات و تیربارچی -  مسئول دسته
عضویت در :  بسیج




نام گردان:  گردان حضرت رسول (ص) - تیپ ویژه شهدا - اعزامی از مشهد مقدس
فرمانده تیپ :  شهید محمود کاوه




مزار شهید :  گلزار شهدای رودبار








زندگینامه :

 طلبه شهید مجتبی انصاری سپیده دم مبارک روز جمعه مصادف با میلاد با سعادت امام حسن عسگری (ع) به سال هزار و سیصد و چهل و چهار در رودبار دیده به جهان گشود .

دوران کودکی را تحت تربیت نیکوی اسلامی والدین گذراند و از سن 6 سالگی وارد مدرسه شد و از همین دوران به سبب علاقه با قرآن مانوس گردید و در مکتب خانه شروع به یادگیری قرآن مجید نمود و در ظرف مدت دو سال روخوانی قرآن را به طور کامل فرا گرفت و مقطع دبستان را در شهر رودبار با موفقیت به پایان رساند و به دلیل شغل پدر به شهر رشت هجرت نمود و مقاطع راهنمایی و دبیرستان را در رشت ادامه تحصیل داد ، لذا سالهای پرشور و شوق نوجوانی را در محیط تازه ای آغاز نمود و از همین زمان خصائص بارز انسانی یکی پس از دیگری در ایشان هویدا گردید و به ماهیت پلید نظام ستم شاهی آگاهی لازم پیدا نمود و در صف انقلابیون مسلمان قرار گرفت و در راهپیمائیها و تظاهرات به نفع جمهوری اسلامی شرکت فعال داشت و در درگیری علیه گروهکهای محارب بویژه درگیری دانشگاه گیلان شرکت و حضوری شجاعانه داشت . و مطیع محض امر ولایت فقیه بود.
شهید انصاری به مسئله خودسازی توجه و اهمیت فوق العاده ای می داد ، لذا جهت انجام این مهم از طریق مطالعات کتب سودمند اخلاقی من جمله کتابهای شهید محراب دستغیب و استاد شهید مرتضی مطهری و اساتید برجسته دیگر استفاده زیادی نمود و در ضمن تزکیه درونی خویش ، از دیگران نیز غفلت نمی ورزید ، حضور مجتبی در منزل و یا هر جای دیگر عطر معنویت و توحید و عبادت فضای آن محیط را با برنامه هایی که داشت عطر آگین می نمود . شهید مجتبی در راستای کمال جویی و تعالی روح از پرورش جسم خود نیز غفلت نمی ورزید بلکه اهل ورزش بخصوص کوهپیمایی و ورزش کاراته بود و در این رشته به موفقیتهای نیز دست یافت و تا اخذ کمربند قهوه ای پیش رفت . ایشان در انجمن اسلامی محل نیز فعالیت زیادی داشت و دوره های آموزشی بسیج را طی نموده بود.
با شروع جنگ تحمیلی دشمن بعثی عراق که در سال دوم دبیرستان تحصیل می نمود، برای اولین بار از طریق بسیج سپاه رشت برای حضور در مناطق جنگی جنوب کشور به سردشت و بانه کردستان اعزام شد و علاوه بر آن توانست سنگر تحصیل خود را نیز حفظ نماید و با اخذ مدرک دیپلم به علت علاقه وافر به علوم دینی وارد حوزه علمیه رشت گردید و پس از مدتی برای تحصیل و بهره مندی از فیوضات معنوی ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام راهی مشهد مقدس شد و در آن شهر مقدس به ادامه دروس حوزوی همت گماشت و از مشهد الرضا چند بار به اتفاق دوستان راهی جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و نیز پس از سپری کردن آموزش دوره چریکی در تهران در واحد اطلاعات و عملیات به مدت 5 ماه در مناطق ایلام حضور درخشانی داشت و مدت 25 روز در خاک دشمن در سخت ترین شرایط بسر برد و با تناول گیاهان صحرایی سد جوع کرد و بالاخره خود را به سپاه رزمندگان اسلام رساند . ایشان در سال 65 مجدد از مشهد مقدس عازم میادین نبرد و جهاد با دشمن زبون به عنوان نیروی عملیاتی در تیپ ویژه خراسان و نیز به عنوان تیر بارچی همراه رزمندگان اسلام در منطقه عملیاتی حاج عمران دلیرانه نبرد و مقاومت نمود و تا آخرین لحظات این نبرد و مقاومت با دشمن به همراه تعدادی دیگر از همرزمانش غریبانه دعوت حق را لبیک گفت و به فیض عظیم شهادت نائل گردید و با عرشیان هم نوا گشت و پیکر غرق بخون و مطهرش پس از یکسال دوری و انتظار و اندوه و غم به دامن خاک سپرده شد .









پیام شهید :  سعی کنید در کنار دروس خود به مطالعات، بخصوص کتب اسلامی بپردازید و از تلاوت قرآن و ادعیه و دعا غفلت نورزید .
و دعا کنید اخلاص داشته باشیم ، که اگر اخلاص بود کوچکترین کار بالا می رود و اگر اخلاص نبود بزرگترین کارها ارزشی نخواهد داشت .












































نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد